سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کودک

سهم پنبه در منسوجات جهان

بیشتر محصولات پوشاک جهان از پنبه ساخته شده اند یا حداقل دارای مقدار اندکی پنبه می باشند. طبق بررسی های انجام گرفته 75 درصد از پوشاک جهان را پنبه تشکیل می دهد.

کاربرد پنبه در صنعت پوشاک

از پنبه برای تولید لباس، لباس های مخصوص حمام همچون تن پوش حمام و منسوجات مخصوص خواب از قبیل ملافه، لحاف و پتو استفاده می شود.

تولیدکنندگان پنبه در جهان

از دو کشور هند و چین به عنوان بزرگ ترین تولیدکنندگان پنبه در جهان نام برده می شود. ایالات متحده آمریکا در رتبه سوم این جایگاه قرار دارد. البته تولید پنبه به این سه کشور محدود نمی شود چه بسا امروزه کشورهایی همچون پاکستان، برزیل و استرالیا، سالانه بیش از 1 میلیون تن الیاف پنبه تولید و به بازارهای جهانی عرضه می کنند.

صدور گواهینامه های ارگانیک بودن پنبه

سازمان های استاندارد ارگانیک اتحادیه اروپا یا وزارت کشاورزی ایالات متحده، گواهینامه هایی مبنی بر ارگانیک بودن پنبه صادر می کنند. هر چند در این میان یک سری از سازمان ها مجوز صدور گواهینامه دارند به طور مثال سازمان استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS) و همچنین شرکت OEKO TEK به صورت ویژه بر روی دسترسی پایدار و ایمن به پارچه های ارگانیک از سوی مصرف کنندگان نظارت دارند.

مجموعه تولیدی گندم با بهترین کیفیت محصولات لباس کودک را نخ پنبه اراِیه میدهد شما میتوانید به سایتwww.gandoomkids.irمراجعه کنید

بهترین پارچه کشی برای لباس کودک

ما فقط در مورد پنبه به عنوان پارچه مناسب لباس کودک و بهترین لباس بافتنی صحبت کردیم، اما مدل های دیگر پارچه نیز وجود دارد که عبارتند از:

  • پارچه کشباف نخی، یکی از پارچه‌های کشی خوب است. شما می‌توانید برای لباس کودک انتخاب کنید.
  • کتان، که برخی از ویژگی‌های خوب را به خود اختصاص داده است. آن برای روزهای گرم تابستان مناسب است زیرا به بدن کودک کمک می‌کند تا نفس بکشد و بیش از حد گرم نشود. همچنین، رطوبت را به خوبی جذب می‌کند.
  • مینکی ممکن است یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای روزهای غیر تابستانی باشد که دما خیلی بالا نیست. این پارچه گرم و نرم است و به نظر می‌رسد در برخی از رنگ‌های روشن وجود دارد.

پارچه ارگانیک برای لباس کودک

اصطلاح آلی به نوع فرآیند رشد الیاف طبیعی گفته می‌شود. آن‌ها به طور کلی فاقد مواد شیمیایی و آفت‌ کش هستند. شما می‌توانید پارچه‌های ارگانیک عالی را در گزینه های مورد علاقه خود قرار دهید. پنبه، وویل، بامبو و سایر الیاف طبیعی به صورت ارگانیک در بازار موجود هستند.

این بدان معناست که به کودک شما فرصتی داده می‌شود تا بزرگ شود بدون اینکه در معرض مواد شیمیایی مضر قرار بگیرد. لباس‌های ارگانیک ممکن است کمی گران باشند اما هزینه‌ای که برای اطمینان از خوب و سالم ماندن فرزند خود تحمل می‌کنید خیالتان را راحت میکند.

پارچه های نخی بسیار متنوع هستند و می توان در هر مدل و طرحی از آنها استفاده کرد، برای همین هر پدر و مادری اگر بخواهد کاربردی خرید کند بدیهی است که همیشه چند دست لباس نخی در کمد فرزندش دارد. اما این لباس های به درد بخور و راحت را چگونه نگهداری می کنید؟ نخ پنبه از بین صدها پارچه لباس بچه از جمله گزینه هایی است که نیازی به مراقبت خاص ندارند. اما برای شستشو چند نکته مهم وجود دارد که عمر پارچه لباس بچه شما را زیاد می کند.

 

مراقبت و شستشو پارچه لباس بچه

  • لباس نخی را باید با آب ولرم یا خنک بشویید.
  • هنگام شست و شو اصلا آن را چنگ نزنید و با ملایمت بشویید. ترجبحا فقط در ماشین لباسشویی با دمای 30 درجه شسته شود
  • بعد از شستن لباس کمی آن را بکشید، این کار از چروکیدگی و آب رفتن بیش از حد لباس جلوگیری می کند.
  • برای خشک شدن لباس نخی آن را در هوای آزاد بگذارید. لباس شسته شده را به چوب لباسی و سپس چوب لباسی را به بند آویزان کنید.
  • از شوینده های مایع و پودری مخصوص پارچه های لباس کودک استفاده کنید.
  • لباس ها با طرح چاپی و شلوار های لی را قبل گذاشتن در ماشین لباسشویی چپ رو کنید
  • در صورت وجود لک های عمقی در لباس در پودر لکه بر بخیسانید و از چلاندن لباس خودداری کنید
  • لباس های رنگی الاخصوص قرمز را جدا از دیگر لباس ها بشویید
  • لباس های نوزادان را با لباس های بزرگسال نشویید و از مینی واش استفاده کنید

 

جمع‌بندی

خرید وسایل پارچه‌ای زیبا با پارچه‌های پلی استر و نایلون یا تورهای مصنوعی  زیبا، وسوسه انگیز است. اما قبل از بیرون آوردن کیف پول و خرید این قیبل اجناس، ابتدا به کودک خود فکر کنید.

به یاد داشته باشید که پوست کودک بسیار لطیف است و او اهمیتی نمی‌دهد که لباس زیبایی که پوشیده است برای دیگران خیره کننده است. کودک فقط یک لباس راحت می‌خواهد که در آن بتواند آزادانه بدود. نوع پارچه انتخاب شده بر کیفیت فعالیت او در طی روز تاثیر می‌گذارد. بنابراین زمانی که توسط لباسی زیبا ولی نامناسب برای کودکان وسوسه شوید عاقلانه انتخاب کنید. انتخاب شما باید متناسب با سلامت فرزندتان باشد.