سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لباس دخترونه

 

انتخاب پارچه برای لباس بچه

 نکته مهمی که هنگام انتخاب پارچه برای دوخت لباس کودک شما باید رعایت شود  این است که پارچه‌ای ضخیم و تحریک کننده پوست نباشد. برای یک نوزاد تازه متولد شده یا سنین پاین باید مراقب باشیم تا در اطراف بند ناف فشاری ایجاد نشود و نوزاد در آن راحت باشد. برای بچه ها با سن بالاتر، راحتی و حرکت آسان به عنوان مهمترین موارد در نظر گرفته می‌شود. شما همچنین به پارچه کشی، جذب، سر )لیز( و یا ضخیم نیاز ندارید. پارچه باید به راحتی به پوست کودک اجازه تنفس بدهد. همچنین باید در برابر شستشو مداوم مقاوم بوده و نیز در حین حرکت و بازی کودک به راحتی فرسوده نشود و سایش پیدا نکند.

بهترین گزینه برای تهیه لباس بچه‌گانه پنبه است. این لیف همه معیارهایی را که نیاز داریم را دارا است. این ویژگی‌ها مانند تطبیق پذیری، تنفس و لمس نرم را به ما ارائه می‌دهد.

پنبه ساخته شده به صورت ارگانیک حتی در بالای لیست پارچه مناسب برای کودکان قرار دارد، زیرا در یک محیط کاملاً طبیعی و بدون هیچ مواد شیمیایی رشد یافته است.

قابلیت تنفس و وزن سبک الیاف پنبه باعث توجه بیش از حد به این جنس از پارچه شده است. پنبه چیزی حد فاصل بین پشم و ابریشم است. اما پنبه از دوام بیشتری نسبت به ابریشم برخوردار است با این وجود طول عمر پنبه از پشم کمتر است.

در هنگام برداشت پنبه، ابتدا باید دانه پنبه از غلاف خود جدا شود که تا قبل از سال 1794 این کار با دست انجام می گرفت تا اینکه یک کارآفرین آمریکایی به نام ایلای ویتنی در سال 1794 موفق به اختراع دستگاه پنبه پاک کنی شد. به وسیله این دستگاه فرآیند جداسازی دانه از پنبه بسیار سریع صورت می گیرد.

البته امروزه فرآیند کاشت و برداشت پنبه با ماشین های کاملا خودکار صورت می گیرد. اگر بخواهیم مراحل تولید پنبه به پارچه را در یک یا دو جمله بیان کنیم می توانیم بگوییم که مراحل ساخت پارچه پنبه از برگ ریزی شروع و به برداشت ماشینی محصول و سپس جداسازی، حمل کردن و کاردینگ می رسد. سپس بعد از فرآیند شکل دادن به الیاف پنبه و تبدیل آنها به رشته های بلند، نوبت به نخ ریسی و رنگ آمیزی نخ ها و در مرحله آخر بافتن نخ می رسد.

اما صرف رفتن به فروشگاه پارچه و درخواست  پارچه پنبه‌ای کمک شایانی به شما نخواهد کرد. پنبه انواع مختلفی دارد (حدود 80 نوع) و ممکن است یک فرد ناآشنا با پارچه مواد با ظاهر نرم و لطیف را به عنوان پارچه پنبه‌ای خریداری کند.  این پارچه‌های مواد برای لباس کودکان بسیار نامناسب است و باعث ایجاد حساسیت می‌شود. این پارچه‌ها ممکن است بعد از اولین شستشو به شدت سفت یا خشن شود.

در صورت خرید پارچه‌های مصنوعی بعد از اولین شستشو پارچه سفت و خشن خواهد شد و لکه‌های ایجادشده روی پارچه به سختی پاک خواهند شد. اگر چه در ابتدا نرم به نظر می‌رسند، اما این امر به مرور زمان و با استفاده کردن از آن پارچه از بین خواهد رفت.

پارچه نخی

این پارچه سبک 100% نخی و دارای تعداد تار و پود زیاد برای دوختن لباس بچه ها بسیار مناسب است. این پارچه یک گزینه ایده آل برای لباس های تابستانه کودکان است، زیرا رطوبت و عرق را از بدن دور کرده و بسیار راحت است و بسیار سریع بعد شست خشک میشوند. بدلیل نخ بودن احتمال آبرفت در این پارچه ها زیاد است. که معمولا یا قبل دوخت پارچه شسته میشود و آبرفت آن گرفته میشود ( اما باز هم توصیه میشود با آب سرد شسته شود) یا موقع دوخت درصدی برای آبرفت در عرض و طول لباس در نظر میگیرند. بطور مثال قد تیشرت لباس 2 تا3 سال، 40 سانت است و برای بلوز های نخی 45 یا 48 سانت در نظر میگیرند. در هر صورت در قسمت توضیحات محصول این نکته توضیح داده میشود. پارچه های نخی را باید با آب خنک و با مایع و پودر مخصوص پارچه های لباس بچه بشویید.

پارچه پشمی

پارچه های پشمی بهترین گزینه برای انتخاب پارچه لباس کودک شما در فصل های سرد و سرما هستند. خصوصیت اصلی لباس های بافته شده با پارچه پشمی، نخ کش نشدن آنها، لطافت بالا و گرمای مطلوب آن است که به خوبی از کودکان شما در فصل های سرد محافظت میکند. از ویژگی های دیگر پارچه های پشمی برش و دوخت راحت،  وجود طرح ها و رنگ های شاد و متفاوت میباشد.

راحتی کودک

راحتی یک عامل اصلی در انتخاب پارچه است، اگرچه این موضوع بی ربط با حساسیت نیست، اما این مورد بیشتر مربوط به خصوصیات فیزیکی ماده است تا الیافی که از آن ساخته شده است. در حالت ایدئال، شما به دنبال پارچه‌ای نرم می‌گردید، اما لزوماً چنین نیست.

شما همچنین به پارچه‌ای نیاز خواهید داشت که نرم بماند و به مرور زمان خشن نشود و پوست کودک را آزار ندهد. انتخاب ما برای راحتی کودک شما پنبه لاوان است، .

قطعاً همه کودکان نیاز به آزادی دارند. این مراحل اولیه زندگی مهم است، یادگیری غلت زدن، بلند کردن سر، خزیدن، راه رفتن و موارد دیگر، پس به عنوان یک پدر یا مادر از این موضوع غافل نشوید.

در خرید لباس دختر یا برای پسر باید اجازه این حرکات را به او بدهد و محدود کننده نباشد، در غیر این صورت، ممکن است این پیشرفت مهم را متوقف کند. برای این کار پارچه‌های کشی مناسب هستند و هنگام حرکت کودک، لباس می‌تواند کشش داشته و راحت باشند.